Dates: 5, 11 i 12 de juny
Horari: De 9.30 a 13.30 h
Localització: C/ Francesc Layret, 15
Formació teòric – pràctica que té per objectiu facilitar eines per analitzar la viabilitat econòmica del projecte i prendre decisions per aconseguir millorar la rendibilitat econòmica.
En aquest taller de 12 hores es treballaran els següents continguts:
— Càlcul del punt d’equilibri, les despeses fixes i variables i el marge comercial.
— Les diferents formes jurídiques i com triar la més adient. Els règims fiscals i els avantatges i inconvenients de cadascun , interpretació del seus impostos, i anàlisi fiscal de les despeses deduïbles.
— Nou sistema de cotització dels autònoms: càlcul de rendiments nets, tria de la base de cotització adequada en funció dels seus rendiments (trams).
—Llei antifrau i llei Crea i Creix. Factura electrònica.
DURADA
12 hores
A QUI S’ADREÇA?
Taller adreçat a empreses i a emprenedors/res
QUIN ÉS L’OBJECTIU?
Facilitar eines per analitzar la viabilitat econòmica del projecte i prendre decisions per aconseguir millorar la rendibilitat.
QUINS SÓN ELS CONTINGUTS?
- Pla d’inversió i de finançament.
- Quina estructura necessito i com finançar l’estructura que necessito.
- Balanç de Situació:
- Que és, utilitat i estructura: Partides de l’actiu i partides del passiu.
- Compte de Pèrdues i Guanys:
- Que és, utilitat i estructura: Ingressos per vendes, ingressos extraordinaris, cost de les compres, despeses d’estructura, despeses d’explotació, despeses de personal, resultats.
- Quadre de Tresoreria:
- Que és, utilitat i estructura: Previsió de cobraments, previsió de pagaments, cicle de caixa i cicle de maduració, desequilibri i equilibri financer, cash-flow i gestió de la tresoreria.
- Anàlisi econòmic del projecte:
- Quant he de vendre per cobrir els meus costos: Definició i càlcul del punt d’equilibri.
- Les característiques de les formes jurídiques més comunes: Anàlisi comparatiu.
- La definició i normativa.
- El número de socis.
- El capital inicial obligatori.
- La responsabilitat.
- La tributació del benefici.
- La capitalització de la prestació per desocupació.
- Els tràmits de constitució de les formes jurídiques més comunes:
- El quadre comparatiu dels tràmits per crear i donar d’alta l’activitat econòmica de cada forma jurídica.
- L’especial referència als punts de atenció a l’emprenedor (PAE).
- Les principals obligacions fiscals i comptables d’un negoci emprenedor:
- Recerca dels epígrafs d’activitats.
- L’Impost sobre la Renda de les Persones Físiques: Règims de tributació, tipus impositius, despeses deduïbles, deduccions i llibres registres.
- L’Impost sobre el Valor Afegit: Règim de tributació, tipus impositius, IVA suportat deduïble i llibres registres.
- L’Impost sobre Societats: Tipus impositius, despeses deduïbles, deduccions empreses de reduïda dimensió i llibres comptables.
- Les novetats fiscals previstes.
- Les obligacions de facturació:
- Els requisits de la factura completa, la factura simplificada i la factura rectificativa.
- Els terminis de conservació de les factures.
- Les novetats en la facturació: Llei antifrau (sistema VERI FACTU) i Llei Crea i Creix (facturació electrònica obligatòria).
- Els diferents sistemes d’identificació digital:
- Com s’obté un certificat digital.
- Els principals tràmits que es poden fer amb certificat digital.
- Les obligacions de la contractació laboral:
- Calculador de costes de la contractació laboral.
- Les obligacions de la contractació mercantil:
- Calculador de costes de la contractació mercantil.
- La figura de la persona autònoma econòmicament depenent i la figura del fals autònom.
- Com contractar els familiars directes: el/la autònom/a familiar col·laborador/a.
- El nou sistema de cotització per ingressos nets reals:
- Com calcular la quota d’autònoms 2024.
- La tarifa reduïda per a les persones emprenedores i la sol·licitud del segon any de tarifa reduïda.
- Les regularitzacions de les quotes d’autònoms provisionals.
Novetats destacades:
- A partir de l’1 de juliol del 2025 entrarà en vigor la llei antifrau que ens obligarà a facturar a través d’un programari homologat als requisits del reglament que desenvolupa la llei antifrau, per tant, ja no es podran realitzar factures en formats word, excel o pdf.
- A partir de la data de publicació del reglament de desenvolupament de la Llei Crea i Creix, es donarà un termini per a la implantació de la facturació electrònica en totes les empreses que realitzin factures completes.
- A partir de segon semestre de l’any 2024, la Tresoreria General de la Seguretat començarà fer les primeres regularitzacions de les quotes d’autònoms de l’exercici 2023.
- El nou règim d’IVA de franquícia.
Descarregar / Imprimir
Inscripció gratuïta aquí